onsdag den 23. november 2011

Strikkemaskinen er taget til nåde..

 ..Ja, i hvert fald lidt. I weekenden blev strikkemaskinen taget i brug igen efter en lang tænkepause. Jeg er eger af en rimelig gammel og brugt, og lidt skæv strikkemaskine, men den er nu god nok -til noget! Jeg har lavet sømandsbobler i massevis, 2 tråde uld blandet med ?.. garn fra en gammel strømpefabrik. Det er blevet til et vamset halstørklæde til Laura. Billederne viser ikke farven rigtig, den er meget mere solgul end det ser, men pyt, det er lækkert!!




Og så er der blevet købt tyl i lange baner, vi har nemlig en kusine som kandiderer til titlen som autodidakt prinsess. Hun er så glad for at klæde sig ud i store kjoler, og så fik jeg sådan lyst til at tage erfaringerne fra min pratik på Schaufuss Balletten op igen, og lave et tylskørt eller to, ellers det materiale, så nu skal der leges.. 

6 kommentarer:

Handmade by GEERTSEN sagde ...

Fede bobler! Og det er SÅ sejt, at du har en strikkemaskine som du faktisk kan finde ud af at bruge! Jeg ville ønske jeg kunne betjene min. Hvilken model har du?

Unknown sagde ...

Det er den eneste gode, af de gamle mærker i alt fald, en brother! Hvad har du? er det en elektrisk, eller med hulkort?

Handmade by GEERTSEN sagde ...

En oldtidssag... sådan føles det, for jeg kan jo ikke finde ud at bruge den sådan rigtigt:-( Det er en Singer memo II. Den er med hulkort - men sådan lidt "avanceret" fordi den har en "computer" (memo-delen). Den har jeg slet ikke forsøgt at bruge.
Jeg skal selv trække slæden frem og tilbage - så ingen motor på den heller. Du kan se et billede af den på min blog.
Den kostede også kun 450 kr på dba, så på brother-niveau er den jo slet ikke.
Men jeg ville bare SÅ gerne lære at bruge den.

Unknown sagde ...

Uhh, det er da også et stort skrummel. Hvis jeg var dig, ville jeg tage ribapparatet af , altså den "bane" der er sat på så den nærmest hænger. Så ville du nemmere kunne lege, bare med garn og slæde, ingen knapper der skal trykkes på. Kan du slå op på den?

Handmade by GEERTSEN sagde ...

Ja, det ville jeg også gerne, men den kan IKKE tages af:-( Mega træls, for arbejdet er ligsom gemt.
Jeg har prøvet at slå op på den - men forstår ikke helt logikken. Nogle gangen lykkes det andre gange ikke - og så har jeg forgæves forsøgt at finde ud af hvordan man laver en lukket opslagning i rib. Kan man overhovedet det? Mine opslagninger løber så snart jeg tager lodderne/kammen af :-(

Handmade by GEERTSEN sagde ...

Hvordan ser din strikkemaskine ud?